tiistaina, helmikuuta 12, 2008

Sitä sun tätä

Kävin tänään allekirjottamassa työsopimuksen Eilakaitalla. Työajan piti eka olla ke-su 10-17, mutta ne oli vaihtanu sen ke-pe 10-17.30, la 10-18.30 ja su 10-14. Mikä on itseasiassa parempi, voin vaan kuvitella, miten tuskaa olis ollu sunnuntai-iltapäivänä lähtee kotiin viiden jälkeen. Nyt mulle jää puolet sunnuntaista tehä Ivàn kaa jotain, ja sit on ma ja ti vapaat. Noihin työaikoihin sisältyy tunnin ruokatunti, mikä on sekin aivan loistava, ei mitään järjettömän pitkiä siestoja, joiden takia työpäivä venyy iltamyöhään...

Eilakaistalta menin käymään löytöeläinkeskuksessa. B kerto, että X oli eilen (ell-päivä keskuksessa) julistanu niille, että mulla on nyt ura urjennu viinitilalla, että ne ei päästä mua sieltä tilalta enää muualle töihin, eli heti vaan ettimään sijaista mulle. No, jos en saa vakipaikkaa tilalta, niin mä oon sitten kuitenkin ekana palkattavien listalla keskukseen, laajennukset alkaa huhtikuussa, kestää kuulemma 8 kk. Eli ei tarvinne enää pelätä jäävänsä yhtään työttömäks, which is nice. Tällä hetkellä Eilakaista maksaa huonompaa palkkaa, kun mitä saisin keskuksessa, mutta toisaalta, jos tila palkkaa mut suoraan, niin ne maksaa sitten kunnolla, ja on kaks vapaapäivää viikossa. Toisaalta mä tykkään tosi paljon olla keskuksessa töissä, ne elukat on ihania, ja työt loppuu joka päivä kahelta, ja jos oisin vakkari, palkka nousis. Tilan kesälomista ei tietoo, keskuksessa ois kuukauden loma. Tila sitten taas ois paljon parempi CV:ssä. Mutta hyppimättä yhtään asioiden edelle, jos tila haluu mut vakkariks, niin tokihan meen sinne. Jos ei halua, niin sitten meen lapioimaan paskaa. Eli oikeestaan molempi parempi?

Jep.

Eilen käytiin Vilassa käppäilemässä ja hoitamassa asioita, ja mä ho
kasin yhen kaupan ikkunassa silikonisen sydänkakkuvuuan, joka oli pakko ostaa. Ois ollu pari eri kokoa ja vielä pieni leivos/muffinssivuoka, jossa oli neljä sydäntä. Melkein otin ne kaikki, mutta päädyin sit vaan yhteen vuokaan, kun noi mun uunit on nyt jo pitemmän aikaa temppuillu kakkujen ja piirakoiden kanssa, niin en viitti turhaan ostaa leivontavehkeitä, jos ne sit vaan makaa kaapissa käyttämättömänä. Mutta se vuoka oli vaan 6 egee, niin raaskin ostaa.


Ja sit Kusti polki taas yhen kirjan. Mulle suositeltiin Sarah Watersin Fingersmithiä, ja kun katoin widdu googlesta, niin vaikutti ihan mielenkiintoselta. Ja kun Amazon lähetti sen mulle hintaan 6 egee postikuluineen kaikkineen, niin tilasinpa sen sitten.


Ei kommentteja: