torstaina, huhtikuuta 03, 2008

Kah

Kah kummaa, sitä on taas oltu töissä, eikä olla päivitelty yhtikäs mittään. Tahtoo elämän takasin!!!

Tällä kertaa ihminen vääntää esp-ven käännöstä, joka on sinänsä ihan loistava homma, koska enhän puhu espanjaa, ja venäjääkin enää hyvin vähän. Naurattais, jos ei itkettäis. No ei, on se kai oikeesti melkein jotain sinne päin se mun käännös, ja voin puolustautua sillä, että jos lähtöteksti on kääntäjän E-kielellä ja tuloteksti D-kielellä, niin tulos ei voi olla täydellinen.

Enkä mä itseasiassa tiiä, kumpi on mun E- ja kumpi D-kieli, venäjä vai espanja. Suomi on A, enkku on B ja katalaani C. A-B-A sujuu loistavasti, C-A loistavasti, A-C hyvin, C-B loistavasti, B-C hyvin, mutta kun mukaan tulee D ja E, niin mennään sellasiin (vitamiini)kieliyhdistelmiin, että tänään kun J kysy multa jotain, niin eka puhuin sille venäjää, sit ruotsia (joo, älkää kysykö), ja vasta sit katalaania. Hihhih :P

Että eipä mulla sitten muuta tällä kertaa, palataan asiaan, kun itseasiassa teen jotain muuta, kun käyn töissä tai kudon sohvalla.

Terppa!

3 kommenttia:

Helena kirjoitti...

Lohdutuspostia täältä: joo, ei ole oikeudenmukasta kun joko aika tai raha on vähissä, koskaan niitä ei saa sopivasti tasapainoon että olis molempia yhtä paljon ja elämä vaan kivaa.
Ihailuni: mulla on vaan A- ja B- kieli, tai onhan mulla kaks C:tä, joista tosin toinen on täysin retuperällä (espanja) ja toista en voi oikein käyttää kun kilpailu on kovaa ja kaikki muut tekijät senmaalaisia (tsekki) ... varmaan vaan joku psykologinen juttu mutta en ole vielä uskaltanut.
Kokeilin muuten nyt sitä S.B.n perunasalaattia - oli tosi hyvää! Laitoin viime viikolla vielä S.B. punaista linssikeittoa, sekin hyvää.
Tsemppiä sulle!

Kati kirjoitti...

Joo, toi aika/raha-jatkumo (ei se jatku mihinkään...) on kyllä ainainen ärsytyksen aihe...

Ja kiitos kohteliaisuudesta, mutta ei tartte ihailla sen kummempia, en mä noista kunnolla osaa kun suomee ja enkkua (laitoin vaan tähän blogiin, että jotkut pyörtyis kateudesta, kun mä osaan viittä kieltä, mut älä kerro kellekään! :P).

Hyvähän se on käännellä, kun en ymmärrä lähtötekstiä, niin tulotekstiin voin kirjottaa ihan mitä vaan :P

Anonyymi kirjoitti...

Moi
Terveisiä multakin pitkästä aikaa, blogitkin on ollu huonolla lukemisella.
täällä arska porottaa, ihme kyllä kylmää silti.
kivoja juttuja olit edullisesti shoppallut.
Terv Maara